preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Gustava Matoša Čačinci

Proveli smo projekt poticanja čitanja Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige!

Autor: Marija Blažević, 24. 5. 2018.

Stručna suradnica knjižničarka je ove školske godine provela projekt poticanja čitanja pod nazivom Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige. Projekt je osmislio knjižničar Denis Vincek, a proširio se po cijeloj državi, tako da je danas ovaj projekt nacionalni projekt poticanja čitanja s podrškom Agencije za odgoj i obrazovanje.

Voditelj projekta u našoj školi bila je knjižničarka Marija Blažević, a suvoditeljica bila je razredna učiteljica Suzana Okrugić. Sudjelovali su svi učenici 3. razreda.

Projekt se provodio od rujna 2017. do travnja 2018. godine. Svaki smo mjesec imali razrađene aktivnosti. Najviše je vremena posvećeno upravo čitanju naglas.

Imali smo zacrtane ciljeve aktivnosti:

- cilj je bio čitati zajedno, čitati naglas i čitati zaboravljenu knjigu – onu knjigu koja se nalazi na polici u školskoj knjižnici, a nije dio obavezne lektire.
- cilj je bio doživjeti školsku knjižnicu kao multimedijalni centar
- cilj je bio razvijanje vještina čitanja s razumijevanjem i povezivanje usvojenih pojmova iz pročitanih naslova
- ukazati javnosti na važnost čuvanja kulturnog blaga i važnost školske knjižnice u tom pogledu

Važno je spomenuti namjenu aktivnosti:

Kroz čitanje starih i zaboravljenih naslova knjiga iz knjižničnog fonda školske knjižnice, a potom kroz kreativne radionice, učenike se poticalo na korištenje web 2.0 alata; učenici su razvijali razne kompetencije dok su provodili projekt.

U nastavku ćemo vas upoznati kako su tekle naše aktivnosti.

U rujnu smo istraživali stare naslove u školskoj knjižnici, naslove koji su nekada davno bili među lektirama koje su čitali naši roditelji pa čak naše bake i djedovi.
Između nekoliko zaboravljenih naslova koje školska knjižnica vjerno čuva, učenici su izabrali vrlo zanimljivu knjigu Puž na ljetovanju hrvatskog autora Stanislava Femenića. Knjiga je zbirka pjesama, a svaka je pjesma humoristična, poučna, zanimljiva, primjerena djeci trećega razreda. Učenici su je  prihvatili odmah na prvu.

         

Od listopada do prosinca, u svakom je slobodnom trenutku razredna učiteljica iskoristila priliku kako bi učenici čitali zaboravljenu knjigu Puž na ljetovanju, a redovito se čitalo u nastavi hrvatskog jezika prvih pet minuta svakog nastavnog sata. Knjižničarka je pozorno i pažljivo koordinirala sve aktivnosti, zajedno s razrednom učiteljicom, nastojeći pružiti učenicima pravi osjećaj zadovoljstva nakon svake pročitane pjesme. Knjižničarka je također, sve aktivnosti popratila fotoaparatom, snimajući i fotografirajući. Učenici su čitali u svome razredu, ali i u školskoj knjižnici. Najviše smo čitali u Mjesecu hrvatske knjige.

                           

Do 14. prosinca 2017. sve su pjesme iz „zaboravljene knjige“ bile pročitane te smo taj dan proveli integrirani dan u kojem smo odabranu Femenićevu pjesmicu Volovi i traktor odlučili provesti, analizirati i povezati kroz šest nastavnih predmeta: Matematiku, Likovnu kulturu, Hrvatski jezik, TZK i Glazbenu kulturu te Prirodu i društvo.

Učenici su se podijelili u grupe po pet učenika te su započeli s radnim zadatcima. Svaka je grupa imala upute za rad, sami su se trebali podijeliti tko će za što biti zadužen, a nakon prvih 15 minuta rada, svi su se zarotirali te sjeli za stol prethodne grupe i tako su se izredali po nekoliko puta dok nisu došli ponovno za stol svog početnog zadatka. Svaka je grupa potom iznijela rezultate rada.
Nevjerojatan je bio osjećaj kada smo vidjeli koliko su učenici kreativni, maštoviti, koliko vole raditi u grupama, svatko je od njih pridonio rješavanju zadatka jer je takav koncept i bio zamišljen. Učenici su uspješno odradili sve svoje zadatke. Najzanimljivije trenutke smo snimili te je sve prikazano u zajedničkom videouratku. Učenici su kroz zadatke ponovili važne informacije iz pročitanih pjesama te su ih povezali kroz nastavne sadržaje spomenutih nastavnih predmeta. S učiteljicom su prethodno na nastavi razgovarali o pročitanim pjesmama i analizirali pojedine pjesme s povijesnog i sociološkog aspekta.

Nadalje, u siječnju 2018., učenici su imali za zadatak, kroz likovnu kulturu, slikati i crtati likovne radove s motivima po izboru iz svih pročitanih pjesama. Nastali su zanimljivi kreativni radovi. Od svih radova, jedan smo rad izabrali te postavili za naslovnicu našeg zajedničkog videouratka Puž na ljetovanju.

Od siječnja pa sve do ožujka 2018. godine, uslijedio je rad s web 2.0 alatima. Knjižničarka je redovito radila u grupama s po troje učenika, pokazala im je alate za uređivanje fotografija te alate za stvaranje videouratka. Većina je učenika izrazila želju za sudjelovanjem u stvaranju zajedničkoga videouratka. Tako su redovito dolazili pa ja svaka grupa izradila jedan dio zajedničkoga videa. Tako je bilo dok nismo došli do samoga kraja. Iz zajedničkog je rada proizašao videoradak s kojim smo se predstavili na završnoj manifestaciji projekta u Zagrebu.

Nažalost, zbog bolesti obiju voditeljica projekta, nitko nas nije mogao fizički predstavljati na završnici, ali smo poslali naš videouradak koji je prikazan pred više od 50 škola.

Popratili smo zadovoljstvo učenika nakon provedbe projekta odnosno učenici su ispunili evaluacijske listiće, fotografirali smo sve aktivnosti te na kraju dobili rezultat svoga rada – zajednički videouradak, a da bismo ga dobili trebali smo naučiti kako koristiti alate za obradu fotografija i videa te znati prepoznati relevantne informacije na internetu kako bismo došli do određenih alata. Učenici su pokazali želju i interes za ovakvim načinom rada.

Učenici su kroz integrirani dan pokazali sposobnosti rada u grupama i u timskom radu, razvijali su svoje spobosnosti u socijalizacijskim vještinama te su razvijali kreativnost, maštu, inovativnost, spremnost za promjene i prilagodbu trenutne situacije, brigu jedni za druge, stvaranje osjećaja zajedništva i pripadnosti, razvijanje strpljenja u radu i prema drugim učenicima, i ono najvažnije razvijanje čitalačkih vještina, ljubav prema pisanoj riječi, ljubav prema domovini i svome zavičaju.

Dakle, rezultata rada ovoga projekta ima puno, no najvažniji od njih ističe se u redovitom dolasku učenika u školsku knjižnicu, posuđivanje knjiga koje nisu samo lektira, redovita posudba i čitanje lektira, bolje razumijevanje pročitane riječi. Ovaj hvalevrijedan projekt nastavit ćemo i nagodinu.

Moramo napomenuti kako smo imali ograničeno vrijeme za izradu videouratka na ukupno tri minute, stoga smo unutar videa stavili sve što smo mogli. Nadamo se kako će vam se svidjeti. Klikom na postavljeni link možete pogledati naš videouradak.

https://www.dropbox.com/s/cyg5qkrjqmrdhnt/Pu%C5%BE%20na%20ljetovanju.ts?dl=0

 

 

Marija Blažević, knjižničarka




Logo Škole

 

Udžbenici 2023./2024.šk.g.
Korisni linkovi
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Obrasci
Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 10. 2012.

Ukupno: 276161
Ovaj mjesec: 1915
Ovaj tjedan: 535
CMS za škole logo
Osnovna škola Antuna Gustava Matoša Čačinci / Trg kardinala Franje Kuharića 3, HR-33514 Čačinci / www.os-agmatosa-cacinci.skole.hr / ured@os-agmatosa-cacinci.skole.hr
preskoči na navigaciju